loading...
دانش نوین
آخرین ارسال های انجمن
محمد جعفرزاده بازدید : 80 چهارشنبه 08 مهر 1394 نظرات (0)

روایت علی ضیا از فاجعه منا

علی ضیاء مجری تلویزیون که امسال در مراسم حج شرکت کرده بود از حادثه ناگوار منا و وضعیت تلخ حجاج گفت.

به گزارش افکارخبر، ضیاء عصر جمعه سوم شهریورماه در گفتگویی زنده با شبکه سوم سیما به واقعه نگاری اتفاق تکان دهنده رخ داده در جریان رمی جمرات پرداخت.

علی ضیاء در شرح اتفاق گفت: در اثر ازدحام ایجاد شده در منا بر اثر مسدود بودن چهار گذرگاه، متاسفانه تعداد زیادی از حجاج کشورهای مختلف از جمله حجاج ایرانی جان خود را از دست دادند.

علی ضیا ، علی ضیا اینستاگرام ، حادثه منا

علی ضیا در حج

وقتی پلیس سعودی اجازه کمک هلال احمر را نداد

او بیان کرد: در این حادثه اجازه حضور بموقع نیروهای هلال احمر ایران جهت کمک به مصدومین از سوی نیروهای پلیس سعودی داده نشد و تا ساعتها پیکرهای حجاج در خیابان باقی مانده بود و حجاج دیگر بصورت خودجوش اقدام به انتقال پیکرها می نمودند.

ضیاء ادامه داد: شخصا به همراه تعدادی از اعضای کاروان تا ساعاتی بعد از نیمه شب مشغول امداد رسانی و جستجوی حجاج مفقود شده ایرانی بودم.

این مجری جوان رسانه ملی در پایان با ناراحتی تمام از جان باختن یکی از اعضای کاروانشان که از جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود خبر داد و با بغض تمام قطعه شعری را تقدیم روح این عزیز جان باخته نمود.
محمد جعفرزاده بازدید : 48 پنجشنبه 21 اسفند 1393 نظرات (0)

 

هوشمندی مولکولهای آب

یکتا گوهر واقعی در عالم خاک
انسان اگر همه عمرش را بدون یک لحظه درنگ در شکر نعمت آب به عبادت خالق بپردازد باز هم کافی نخواهد بود و دیگر هیچ ، فقط چند روز این مایع هستی بخش به جهان جاری نشود کافی است تا پایان زندگی آغاز شود ، و ما چه سهل انگارانه از کنار مهم ترین عامل حیاط بشری می گذریم بی آنکه قدرش را بدانم و شکرش را بخوانیم .
و اما راز گواهی آب چیست ؟ برای آغاز این مبحث ابتدا نظر شما را به آیه شریفه ۴۴ سوره مبارکه اسراء جلب می کنم : " آسمانهای هفتگانه وزمین وهرآنچه درآنهاست تسبیح اورامیگویند وهیچ چیزی نیست مگر آنکه تسبیح او میگویدولی شماتسبیح آنان را نمی فهمید اوست که بردبارو آمرزنده است "
یک محقق ژاپنی با انتشار یافته‌های تحقیقات خود مدعی شد که مولکول‌های آب نسبت به مفاهیم انسانی تأثیرپذیرند.
نظریه این محقق ژاپنی که تاکنون از سوی مؤسسات علمی فیزیکی و زیست‌شناسی مورد تأیید قرار گرفته است، مبتنی بر بررسی نمونه‌های فراوانی از کریستال‌های منجمدشده آب و مقایسه آن با یکدیگر است.
پروفسور «ماسارو ایموتو» (Masaru Emoto) ‌که یافته‌های خود را با استفاده از حدود 10 هزار آزمایش جمع‌آوری نموده، در سه جلد کتاب ارائه کرده است و معتقد است که مفاهیم متافیزیکی محیط بر روی ترکیب مولکولی آب تأثیر می‌گذارد.
با تبدیل آب به یخ و عکسبرداری از ساختار آن، شما به اطلاعات باورنکردنی‌ای آب دست پیدا می کنید.
«ایموتو» به تفاوت‌های جالب‌ توجهی در ساختار کریستالی و بلوری آب دست یافته است که از منابع گوناگون و شرایط مختلف در روی کره زمین تهیه شده‌اند. آبی که از نخستین محل خود از کوه جاری می‌شود و چشمه‌هایی که جاری هستند، طرح‌های هندسی بسیار زیبایی از الگوهای کریستالی‌شده خود ارائه می‌دهند. آب آلوده و سمی که از نواحی پرجمعیت و صنعتی به دست آمده است و آب راکد کوله‌های آب و سدهای ذخیره، به صراحت ساختارهای کریستالی تغییریافته و برحسب اتفاق شکل‌گرفته آب را که به صورت بلورهای تخریب شده و نا منظم است، نشان می‌دهد.
هوشمندی مولکولهای آب

ایموتو معتقد است آبهایی جاری هستند منتهی از میان شهرها می‌گذرند نیاز شکل مولکولی زشتی به خود می‌گیرند. آبهایی که راکند به دلیل راکد بودن زشت می‌شوند، چرا که هستی با رکود مخالف است، آبهایی که جاری هستند و از بین شهرها عبور می‌کنند به دلیل طیف غالب افکار منفی در شهرها واکنش منفی از خود نشان می‌دهند و به همین منظور ابتدا آب دریاچه‌ای به نام بیواکو را مورد آزمایش قرار داد. این دریاچه بزرگترین دریاچه در مرکز ژاپن است.
هوشمندی مولکولهای آب

وی می‌گوید چون آب دریاچه ساکن است و حرکتی ندارد، همین رکود باعث شده که مولکول‌های آب زشت شوند. ایموتو سپس آب سد فوجی‌وارا را مورد آزمایش قرار داد. شکل این بلورها همچون تصویر قبل نیست اما همچون آن نازیبا هستند .
هوشمندی مولکولهای آب

آزمایش بعدی از رودخانه‌ای به نام یودو در ژاپن انجام گرفت که...
لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید...
محمد جعفرزاده بازدید : 73 دوشنبه 18 اسفند 1393 نظرات (0)

 

اشاره:

اگر به تقابل استکبار جهانی در سه دهه گذشته نظر بیفکنیم در می یابیم که در دهه اول تقابل در حوزه نظامی است و سراسر این دهه جنگ، کودتا و ترور می باشد. اما از ابتدای دهه دوم، بحث فراگیر عمومی در جامعه ایرانی مسئله «تهاجم فرهنگی» بود.

تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، هجوم فرهنگی و... مفاهیمی است که بر سر زبان ها افتاد و گسترش یافت. مقام معظم رهبری از همان اولین سالهای پایان دفاع مقدس، دست دشمنان را خوانده و خبر از تهاجم و شبیخون فرهنگی آنان دادند. چنانچه در یکی از سخنرانی ها می فرمایند: «دشمن از راه اشاعة فرهنگ غلط – فرهنگ فساد و فحشاء – سعی می کند جوانهای ما را از ما بگیرد. کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی می کند یک تهاجم فرهنگی بلکه باید گفت یک شبیخون فرهنگی و یک قتل عام و غارت فرهنگی است».[1]

استکبار در دهه سوم در راستای هجمه فرهنگی به فکر مهار انقلاب اسلامی در سطح جهان افتاد لذا پرونده ایران به شورای امنیت رفت و تحریم ها تشدید شد و حمله به افغانستان، عراق و حزب الله به قصد مهار انقلاب اسلامی ایران آغاز گشت ولی در این امر(مهار بین المللی)نیز شکست خوردند.

اکنون درآغاز دهه چهارم به دنبال مهار انقلاب از درون توسط سربازان فرهنگی خویش می باشند و در این امر تمام جریان های داخلی و خارجی هماهنگ عمل می کنند. چنانچه در جریان انتخابات 22 خرداد 88 این امر نمود یافت. البته باید دانست که بحث تهاجم فرهنگی تازگی ندارد و بررسی تاریخ جریان سلطه در قرون گذشته نیز نشان می دهد که یکی از ابزارهای اصلی دشمنان برای غلبه بر جوامع اسلامی استحاله فرهنگی است و نمونه بارز آن استحاله فرهنگی مسلمین در مسئله اندلس است.

حال آنچه ضرورت دارد این است که اساساً «جنگ و غارت فرهنگی» چیست؟ و ابعاد و ابزار و روشهای آن کدام است؟ در این نوشتار به تبیین موضوع فوق می پردازیم تا با منطق تهاجم فرهنگی آشنا شویم و بتوانیم با بصیرت کافی به دفاع از کیان و هویت فرهنگی خویش بپردازیم. به آن امید که مورد رضای حق واقع شود.

 

تعریف فرهنگ

برای فرهنگ حدود 250 تعریف ارائه کرده اند. از جمله: مجموعه دست آوردهای مادی و معنوی هر جامعه، اعم از دانش، هنر، اخلاقیات، قواعد، آداب، رسوم، عادات و دیگر قابلیت های اکتسابی که از نسلی به نسل دیگر انتقال می یابد.

تعاریف مختلف و متفاوت از فرهنگ بیانگر این است که تمام دست آوردهای مادی و معنوی بشر در طول تاریخ در قالب اصطلاح فرهنگ قابل تعبیر است.

فرهنگ مادی و فرهنگ معنوی

فرهنگ را می توان در دو سطح مادی و معنوی دسته بندی کرد:

بقیه را می توانید در ادامه مطلب مشاهده کنید..

محمد جعفرزاده بازدید : 100 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

دجال دروغگوى فریبنده


 

شكل ظاهرى دجال‏

شناسایی دجال

كیفیت‏ خروج دجال

دجال در اعتقادات مسیحیت

دجال در كلام امیرمؤمنان على علیه السلام

سیماى دجال در ادب فارسى

كلام آخر

در روایاتی که در مورد امام زمان و آخرالزمان موجود است؛ لفظ "دجال" نیز به کار رفته است. بنا بر روایات ظهور دجال یکی از نشانه های ظهور امام زمان (عج) می باشد که در این مطلب تا حد امکان دجال را معرفی می نماییم.   

در فرهنگ جدید عربى - فارسى‏ منجدالطلاب و فرهنگ لاروس معانى ‏لغت دجال چنین آمده است: «آب طلا، گروه بزرگ انبوه،  دروغگو، فریبنده ‏لقب مسیح كذاب كه در آخرالزمان ‏ظهور كند.»

مرحوم علامه على‏اكبر دهخدا این لغت را در لغتنامه خود، هم با تشدید «جیم » و هم بدون تشدید «جیم‏» ضبط نموده است.

مهدى پرتوى آملى درباره این‏ لغت مى‏نویسد: «دجال صیغه مبالغه‏ از لغت دجل و به معنى خدعه، نیرنگ، حیله و باطل است.»

شادروان دكتر محمد خزائلى ‏تعبیرى زیبا و ظریف از لغت دجال ‏كرده است: « دجال كلمه‏اى مركب ‏است و الف و لام آن همان الف ولامى است كه در نام هاى دانیال وخرقیال هم وجود دارد و به معنى‏ «خدا» است. جزء اول آن هر چه باشد به معنى «ضد» و «دشمن‏» است و دور نیست كه با «دژ»، «دشمن‏» و«دشوار» هم ریشه باشد. (1) بنابراین ‏تعبیر دجال یعنى : ضد خدا، دشمن ‏خدا.

 

شكل ظاهرى دجال‏

دجال را با سیمایى عجیب مجسم ‏كرده‏اند. صورتى آبله رو كه یك‏ چشم او كور شده - چشم راست – و چشم دیگرش در وسط پیشانى ، مانند ستاره صبح درخشان است. این بیت مولانا جلال‏الدین بلخى‏ به ‏یك چشم بودن دجال گواهى دارد:
او به سر، دجال یك چشم لعین
 اى خدا فریادرس نعم ‏المعین  

 

شناسایی دجال

نام اصلى دجال، «صائد بن صید» و كنیه‏اش «ابو یوسف‏» است. از مادرى یهودى به نام «میمونه‏» به ‏دنیا آمده و در جزیره‏اى به یك‏ صخره بسته شده است. چون سال‏ از چهارصد هجرت بگذرد، باید منتظر بود تا ظاهر شود و این ازعلامات آخرالزمان است.

خراسان و كوفه از نقاطى هستند كه به عنوان محل خروج و ظهور دجال ذكر شده‏اند. خاقانى شاعر نامى قرن ششم هجرى قمرى محل‏ ظهور دجال را چنین ذكر مى‏كند:

نه عیسى راست از یاران كمینه سوزنى در بر؟          نه سوزن شبه دجال است‏ یك چشم و صفاهانى (2) ؟

 

كیفیت‏ خروج دجال

كیفیت ‏خروج دجال به این ترتیب ‏است كه سه سال قبل از خروجش در دنیا قحطی و خشكسالى مى‏شود. به ‏این صورت كه سال اول، ثلث ‏باران و سال دوم دو ثلث ‏باران معمولى ‏نمى‏بارد و سال سوم حتى یك قطره‏ باران از آسمان به زمین نمى‏بارد و یك برگ سبز از زمین روییده ‏نمى‏شود. در این موقع كه گرسنگى و تشنگى بر عالمیان سایه افكنده ‏است، دجال خروج مى‏كند. هنگامه ‏عجیبى بر پا مى‏شود و دجال به كمك‏ پیروانش بر تمام شهرها مسلط مى‏شود و « بیت‏المقدس‏» را كه‏ ساكنانش حاضر به ‏تسلیم ‏نمى‏شوند، محاصره مى‏كند. در چنین زمانى به‏ هنگام نماز صبح و یا عصر، حضرت‏ مهدى صاحب‏الزمان علیه السلام ظهورمى‏كند و با جماعت محصورین به‏ نماز مى‏ایستد. حضرت عیسى بن‏ مریم علیه السلام نیز از آسمان فرود مى‏آید و به صاحب‏ الامرعلیه السلام اقتدا مى‏كند. آنگاه حضرت صاحب‏الزمان علیه السلام از حصار خارج شده، دجال و پیروانش‏ را از میان برمى‏دارد.

 

دجال در اعتقادات مسیحیت

مسیحیان دجال را «مسیح كذاب ‏و دروغین‏» مى‏دانند كه دشمن و ضد مسیح (3) است. قاموس كتاب ‏مقدس (صفحه 460) دجال را اسم ‏عام و دجال و دجالان را كسانى‏ مى‏داند كه تجسم مسیح را تكذیب ‏مى‏كنند. در همین كتاب آمده است كه‏ كلمه دجال در جایى دیگر جز در رساله «یوحنا» یافت نمى‏شود و مقصود از دجال كسى است كه با مسیح مقاومت و ضدیت مى‏نماید و مدعى آن باشد كه خود او در جاى ‏مسیح است و در رساله اول یوحنا، مى‏گوید: « و هر روحى كه عیساى ‏مجسم شده را انكار كند از خدا نیست. این است روح دجال، كه ‏شنیده‏اید، مى‏آید و الان هم در جهان‏ است‏» و نیز مى‏گوید: «دروغگو كیست؟ جز آن كه مسیح بودن عیسى ‏را انكار كند و آن دجال است.»

 

دجال در كلام امیرمؤمنان على علیه السلام

«اسبغ بن نباته‏» از امیرالمؤمنین‏ علیه السلام پرسید: « یا امیرالمؤمنین دجال ‏كیست؟ فرمودند كه: آگاه باشید، دجال «صائد بن ‏صید» است و شقى كسى است كه او را تصدیق كند و سعید كسى است كه او را تكذیب كند... و از دهى كه معروف به یهودیه ‏است ، خروج مى‏كند. چشم راستش‏ از اصل خلقت ندارد به طورى كه‏ گودى حدقه‏اش نیست و دیگرى كه‏ در پیشانیش است، مانند ستاره ‏صبح مى‏درخشد و در چشمش مانند پارچه گوشت چیزى است گویا كه با خون ممزوج است و در میان ‏چشمش لفظ «كافر» نوشته شده به ‏طورى كه همه كس آن را مى‏خواند خواه نویسنده باشد و خواه نه . به ‏دریاها داخل مى‏شود و آفتاب با وى‏ سیر مى‏كند و در پیش رویش كوهى ‏است از دود و در پشت‏ سرش كوه‏ سفیدى است كه خلایق چنین‏ مى‏دانند كه آن طعام است و در ایام ‏قحطی شدید خروج مى‏كند و به ‏درازگوش سبز یا خاكسترى رنگ‏ سوار شود و زمین در زیر پایش ‏پیچیده مى‏گردد و به هیچ آب ‏نمى‏گذرد مگر این كه خشكیده ‏مى‏شود به طورى كه جایش تا روز قیامت ‏خشك مى‏ماند و به آواز بلند ندا مى‏كند، به نوعى كه همه جن وانس و شیاطین، كه در ما بین مشرق‏ و مغرب‏اند صداى او را مى‏شنوند. چنین مى‏گوید:

«اى دوستان من! به زودى به‏ سوى من آیید. منم آن كسى كه‏ مخلوقات را خلق نمود و ایشان را درمحكم نمودن تركیبشان با هم ‏مساوى گردانید و اندازه صورتها و هیاتهاى ایشان را تعیین نمود و منم ‏آن پروردگار شما كه بر همه اشیا قادر است.»

و این دشمن خدا، اینها را دروغ‏ مى‏گوید، زیرا كه او مردى است كه‏ طعام مى‏خورد و در بازارها راه ‏مى‏رود و پروردگار شما كور نیست‏ و طعام نمى‏خورد و راه نمى‏رود و از مكانى به مكان دیگر منتقل نمى‏شود. آگاه شوید به درستى كه بسیارى از تابعان او در آن روز اولاد ... و صاحبان طیلسان سبز هستند و آن ‏پارچه‏اى است مانند ردا كه بر سر و دوش انداخته مى‏شود.

خداوند عزوجل او را در شهر«شام‏» در بالاى تلى كه معروف است‏ به تل «افیق‏» سه ساعت از روز«جمعه‏» گذشته به دست كسى كه ‏مسیح بن مریم علیه السلام در پشت ‏سرش‏نماز مى‏گزارد، به قتل مى‏رساند. آگاه شوید به درستى كه بعد از این ‏طامه كبرى واقع خواهد شد و آن‏ خروج دابه (4) از زمین است. بعد از آن‏ امام على علیه السلام فرمودند كه : از من ‏مپرسید كه بعد از خروج دابه چه ‏واقع خواهد شد. در آن حال «ترال بن ‏سبره‏» به صعصعه گفت كه: امیرالمؤمنین از این كلام اعجاز نظام، چه چیز اراده نموده؟ صعصعه گفت: یابن سبره! كسى كه‏ عیسى ‏بن ‏مریم علیه السلام در پشت ‏سرش‏ نماز مى‏گزارد، امام دوازدهم ‏است!» (5)

 

سیماى دجال در ادب فارسى

از راه احادیث اسلامى، دجال به ‏صورت شخصى مقابل و ضد عیسى بن مریم ، در ادبیات فارسى‏ مجسم شده است. قدیمى‏ترین دیوان ‏شعر كه در آن كلمه دجال و مفاهیم ‏مرتبط با او در آن دیده مى‏شود « دیوان حكیم ناصرخسرو قبادیانى‏» است ( تولد 394 ق وفات 481 ق) حكیم ناصرخسرو 7 بار كلمه دجال‏ را در دیوان اشعار خود آورده و در دو مورد «جهان‏» را به «دجال‏» شبیه ‏و مانند كرده است:

دجال چیست؟ عالم و، شب چشم كور اوست وین روز چشم روشن او كیست، بى ‏ریب عالم دجال تست و تو به دروغش بسته‏اى و مانده‏اى و گشته یگانه

از دیگر شاعرانى كه مضامین ‏زیبایى از كلمه دجال ساخته،« افضل‏الدین بدیل بن على خاقانى‏» شاعر قرن ششم هجرى است. دربین شاعران، خاقانى بیشتر از همه، این كلمه را در شعر خود آورده است. دجال 22 بار در شعر خاقانى دیده ‏مى‏شود. در شعر برخى شاعران‏ دیگر كما بیش این كلمه دیده مى‏شود. بعضى تركیبات و مضامین كه‏ شاعران با استفاده از كلمه دجال ‏ساخته‏اند، چنین است:

- دجال بند، آن كه دجال را به بند مى‏كشد.

قلزم دجله عطا، مهدى دجال بند كسرى جمشید جام خسرو خورشید فر. "مجید بیلقانى"

- دجال جفا، كنایه از دغل‏ كار وستمگر

لب بگشا ، هیكل عیسى‏ بخوان كز دم دجال جفا مرده‏اند ."مولوى"

- دجال چشم، كنایه از یك چشم

چرا سوزن چنین ‏دجال ‏چشم‏ است  كه اندرجیب عیسى یافت ماوا. "خاقانى"

- دجال خلقت، كنایه از بد نهاد

گر او هست دجال ‏خلقت ‏به ‏رغمش تو را كم ز عیسى مریم ندارم. "خاقانى"

- دجال راى، كنایه از بد اندیش

چه مى‏خواهى از این دجال رایان  چه مى‏جویى از این مهدى نمایان. "عطار نیشابورى"

- دجال شكل، كنایه از فریبكار

كید این دجال شكلان ‏آخراندرچه ‏فتاد  چون لواى مهدى آخرزمان آمد پدید. "مجید بیلقانى"

- دجال طبع، كنایه از بد نهاد و ستم ‏پیشه

از این دجال طبعان وا رهد دور نماند كار و بار عالم این طور . "وحشى بافقى"

- دجال فعل، كنایه از فریبنده

نه روح ‏الله بر این دیر است چون شد چنین دجال فعل این دیر مینا. "خاقانى"

- دجال كیش، كنایه از دروغگو و بدكردار

پى دجال كیشان برگرفته به تو نیرنگ ایشان در گرفته تو را دجال شد چون هادى راه به جز دوزخ كجا یابى وطنگاه. "وحشى بافقى "

- دجال عالم سوز، اشاره به ‏فریب دادن دجال جهانیان را.( فراگیرشدن ظلم و ستم در عالم)

اى دریغا مهدیى، كامروز از هر گوشه‏اى یك جهان دجال عالم سوز سر بركرده‏اند . "سنایى"

دجال در ادبیات عرفانى نیز، گذشته از تعبیرات و معانى دینى و كلامى، كنایه از اهل نیرنگ و حیله ‏است.

 

كلام آخر

به نظر مى‏رسد كه خروج دجال و فتنه او در جهان و كشته شدنش به‏ دست ‏حضرت مهدى علیه السلام، نمودار و رمزى از جنگ «نور» و «ظلمت‏» باشد. بیان دیگرى از مبارزه نیكى و بدى و پیروزى نهایى روشنى و خیر بر تاریكى و شر كه در فرهنگ ایران به ‏صورت هاى گوناگون مطرح است و در اقوام و ملل دیگر هم سابقه دارد. در اوستا كتاب مقدس زرتشتیان هم‏ از جنگ اهریمن و اهورامزدا، گفتگوهاست و آیین‏ مانویان هم براساس درگیرى دائمى نور و ظلمت‏ پى‏ریزى شده است.

به هر حال، روزى كه دجال ظهوركند و جهان، پر از ظلم و ستم باشد، حضرت مهدى صاحب ‏الزمان علیه السلام ‏مى‏آید و ریشه ظلم و بیداد را برمى‏كند و طومار دجال و دجال ‏صفتان را در هم مى‏پیچد و آن ‏هنگامى‏ است كه این آیه شریفه براى ‏چندمین بار مصداق پیدا مى‏كند:

«و قل جاءالحق و زهق‏ الباطل ان‏ الباطل كان زهوقا.» (6) ؛ و به امتت‏ بگو كه رسول حق آمد و باطل را نابود ساخت كه باطل خود لایق‏ محو و نابودى ابدى است.

و آن روزى است كه وعده الهى‏ تحقق پیدا كند:

« و نرید ان نمن على ‏الذین ‏استضعفوا فى‏الارض و نجعلهم ‏ائمة و نجعلهم ‏الوارثین.‏» (7) ؛ و ما اراده كردیم كه بر آن طایفه ذلیل و ضعیف در آن سرزمین منت گذارده و آنها را پیشوایان خلق قرار دهیم و وارث ملك و جاه فرعونیان گردانیم.

 

پى‏نوشت ها:

1. اعلام قرآن، ص 479/ پرتوى آملى، مهدى، به نقل ‏از ریشه‏هاى‏ تاریخى ‏امثال ‏و حكم ، ج 1، ص 436.

2.دیوان‏ خاقانى، پیراسته ‏دكترمیر جلال‏الدین ‏كزازى، ج 1، ص 616.

3.Antichriste

4. دابة: دابة ‏الارض: 1. موریانه ، 2. جانورى عظیم‏ الجثه كه در آخرالزمان پدید آید و آن نشانه نزدیكى قیامت است.

5. مجلسى ، محمد باقر، بحارالانوار، ج 13، ص 482.

6. اسرا/ 81 .

7. قصص/ 5 .

 
 
Tebyan.net
 
محمد جعفرزاده بازدید : 94 پنجشنبه 13 آذر 1393 نظرات (0)


معجزه عدد ۱۹ در قرآن:

۱- اولين آيه قرآن « بسم الله الرحمن الرحيم » داراي ۱۹ حرف عربي است.

۲- قرآن مجيد از ۱۱۴ سوره تشكيل شده است و اين عدد به ۱۹ قسمت است. (۶× ۱۹).

۳- اولين سوره اي كه نازل شده است سوره علق (شماره۹۶) نوزدهمين سوره از آخر قرآن است.
۴- سوره علق ۱۹ آيه دارد.

۵- سوره علق ۲۸۵ حرف (۱۵× ۱۹) دارد.

۶- اولين باركه جبرئيل امين با قرآن فرود آمد ۵ آيه اولي سوره علق را آورد كه شامل ۱۹ كلمه است.

۷- اين ۱۹ كلمه ، ۷۶ حرف (۴× ۱۹) دارد.

۸- هر کلمه از جمله آغازيه قرآن (بسم الله الرحمن الرحيم) در تمام قرآن به نحوي تكرار شده كه به عدد ۱۹ قابل تقسيم است ،بدين ترتيب كه كلمه‍‎‎‎‎‏“ اسم “ ۱۹ باركلمه “ الله" ۲۶۹۸بار(۴۲×۱۹)، كلمه “ الرحمن “ ۵۷ بار (۳×۱۹) وكلمه “ الرحيم “ ۱۱۴بار (۶×۱۹)ديده مي شود.

۹- ما بين"بسم الله الرحمن الرحيم" جا افتاده (سوره ۹) و تکرار مجدد آن در (سوره ۲۷)، تعداد ۱۹ سوره وجود دارد.

۱۰- حرف "ق" نماينده قرآن است و مجموع تعداد دفعات تکرار آن در دو سوره اى که با حرف مقطعه "ق" آعاز شده اند (سوره های ۵۰ و ۴۲)، برابر تعداد سوره هاى قرآن است.(۱۱۴=۵۷+۵۷)

۱۱- سوره هاى ۷، ۱۹و ۳۸ با حرف مقطعه "ص" شروع شده اند و مجموع تعداد دفعات تکرار اين حرف در اين سه سوره برابر ۱۵۲=۱۹× ۸ مى باشد.

۱۲- سوره ۳۶ با حروف مقطعه "يس" شروع شده است و مجموع دفعات تکرار هاى اين دو حرف در اين سوره برابر ۲۸۵=۱۹×۱۵ است.

۱۳- سوره ۱۹ با پنج حرف مقطعه شروع مى شود يعنى "ک، ه، ى، ع، ص" و کل تعداد دفعات تکرار اين پنج حرف در اين سوره هم برابر ۷۹۸=۱۹×۴۲ است.

۱۴- سوره ۲ با حروف مقطعه " ا، ل، م" شروع مى شود اين سوره داراى ۹۸۹۹=۱۹×۵۲۱ دفعه تکرار اين حروف است.

۱۵- همچنين سوره ۳ با حروف مقطعه "ا، ل، م" آغاز شده است و داراى ۵۶۶۲=۱۹×۲۹۸ دفعه تکرار اين حروف است.

۱۶- سوره هاى ۲۹، ۳۰، ۳۱ و ۳۲ نيز با حروف مقطعه "ا، ل، م" شروع شده اند و مجموع تعداد تکرار هاى اين حروف در هر يک از اين سوره ها عبارت است از ۱۶۷۲=۱۹×۸۸ و ۱۲۵۴=۱۹×۶۶ و۸۱۷=۱۹×۴۳ و۵۷۰=۱۹×۳۰.

۱۷- سوره هاى ۱۰ و ۱۱ با حروف مقطعه "ا، ل، ر" آغاز شده اند و تعداد اين حروف در هر يک از اين سوره ها دقيقاَ با هم برابر است و  برابر ۲۴۸۹=۱۹×۱۳۱ مى باشد.

۱۸- همچنين سوره هاى ۱۲، ۱۴ و ۱۵ با حروف مقطعه "ا، ل، ر" آغاز شده اند و تعداد تکرارهاى اين حروف در اين سوره ها به ترتيب عبارت است از ۲۳۷۵=۱۹×۱۲۵ و       ۱۱۹۷=۱۹×۶۳ و ۹۱۲=۱۹×۴۸.

۱۹- سوره ۱۳ با چهار حرف مقطعه "ا، ل، م، ر" شروع شده است و داراى ۱۴۸۲=۱۹×۷۸ دفعه تکرار از اين حروف است.

۲۰- سوره ۷ با حروف مقطعه "ا، ل، م، ص" آغاز شده است وتعداد تکرارهاى اين حروف در اين سوره ۵۳۲۰=۱۹×۲۸۰ است.

۲۱-عدد ۱۹ مخرج مشترک قرآن است و ارزش ابجدى کلمه "واحد" نيز برابر ۱۹ است، پس اين معجزه موضوع و هدف اصلى قرآن را که همان "يکتايى خدا" است، تاکيد مى کند.

محمد جعفرزاده بازدید : 93 دوشنبه 12 آبان 1393 نظرات (0)

معجزه ی عددی قرآن کریم در شمار کلمات

بسم الله الرحمن الرحیم
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

معجزه ی عددی قرآن کریم در شمار کلمات:

آیا این موضوع می تواند تصادفی باشد!

سوال اینجاست که چه کسی به حضرت محمد (صلوات الله علیه) اینها را آموخته است؟

دنیا ۱۱۵ / آخرت ۱۱۵

ملائک ۸۸ / شیطان ۸۸

کلمه “امام” بصورت مفرد و جمع ۱۲ بار در قرآن آمده است.

زندگی ۱۴۵ / مرگ ۱۴۵

سود ۵۰ / زیان ۵۰

“حر” یعنی گرما ۴۰ بار و کلمه ” برد” یعنی سرما نیز ۴۰ بار بکار برده شده اند

ملت (مردم) ۵۰ / پیامبران ۵۰

ابلیس ۱۱ / پناه جستن از شر ابلیس ۱۱

مصیبت ۷۵ / شکر ۷۵

صدقه ٧٣ / رضایت ٧٣

فریب خوردگان (گمراه شدگان) ۱۷ / مردگان (مردم مرده) ١٧

مسلمین ۴١ / جهاد ۴١

طلا ۸ / زندگی راحت ٨

جادو ۶٠ / فتنه ۶٠

زکات ٣٢ / برکت ٣٢

ذهن ۴٩ / نور ۴٩

زبان ٢۵ / موعظه (گفتار، اندرز) ٢۵ آرزو

٨ / ترس ٨ آشکارا

سخن گفتن (سخنرانی) ١٨ / تبلیغ کردن ١٨

سختی ١١۴ / صبر١١۴

محمد (صلوات الله علیه) ۴ / شریعت (آموزه های حضرت محمد (ص) ۴

مرد ٢۴ / زن ٢۴

کلمه “حیوه” ۱۴۵ بار با مشتقات آن در قرآن بکار رفته است و به همان تعداد (۱۴۵ ) کلمه “موت یا مرگ” با مشتقاتش بکار رفته است

همچنین جالب است که نگاهی به دفعات تکرار کلمات زیر در قرآن داشته باشیم: نماز ۵، ماه ١٢، روز ٣۶۵ دریا ٣٢

زمین (خشکی) ١٣ دریا + خشکی = ۴۵=۱۳+۳۲ دریا = ( ۱۰۰ ضرب در ۳۲ ) تقسیم بر ۴۵ = ۷۱٫۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱ خشکی = (۱۰۰ ضرب در ۱۳ ) تقسیم بر ۴۵ = ۲۸٫۸۸۸۸۸۸۸۸۸۸۸۸۸۹ دریا + خشکی = ۱۰۰/۰۰ درصد !!!

دانش بشری اخیراً اثبات نموده که آب ۷۱/۱۱۱ درصد و خشکی ۲۸/۸۸۹ درصد از کره زمین را فراگرفته است. آیا همه اینها اتفاقی است؟ سوال اینجاست که چه کسی به حضرت محمد (صلوات الله علیه) اینها را آموخته است؟ قرآن هم دقیقاً همین را بیان می‌کند. آیا اینها تصادفی است؟ یک مؤلف هر قدر هم که توانا باشد هر گز نمی تواند د رذهن خود حروف و اعدادی به اندازه معین بگیرد سپس از آنها مقالات و یا کتابی بنویسد که همچون قرآن حتی شماره ها و حروف و کلمات آن نیز به اندازه و شمرده شده در آید مثلاً حروف مقطعه “الم” به ترتیب “الف” بعد ” لام” و سپس “میم” از دیگر حروف در سوره های مربوطه بیشتر باشد. از طرف دیگر تعداد حروف مقطعه ۱۴ حرف باشد یعنی درست نصف تعداد حروف الفبای عربی. اگر مشاهده کردیم انسانی در مدت ۲۳ سال با آن همه گرفتاری ؛ سخنانی آورد که نه تنها مضامین آنها حساب شده و از نظر لفظ و معنی و محتوا در عالیترین صورت ممکن بود ؛ بلکه از نسبت ریاضی و عددی حروف چنان دقیق و حساب شده بود که نسبت هر یک از حروف الفبا در هریک از سخنان او یک نسبت دقیق ریاضی دارد. آیا نمی فهمیم که کلام او از علم بی پایان پروردگار سرچشمه گرفت؟

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
محمد جعفرزاده بازدید : 96 جمعه 02 آبان 1393 نظرات (0)

 

طبق تحقیقات ابرها دارای وزن بسیار زیادی هستند بطور مثال ابر کومولوس یکی از رایجترین انواع ابر که ابر باران زا نیز محسوب می شود و در دو کیلومتری سطح زمین تشکیل می شود و وزنی بین صدهزار تا سی صد هزار تن را دارد(یک تا سه میلیارد کیلوگرم)که وزن یک ابر کومولوس معادل  6,268.75 میلیون نهنگ آبی است!

به غیر از زمین در فضا نیز ابرهای گرد و غبار وجود دارند که با گازها ستارگان را شکل می دهند در یک مورد وزن یکی از این ابرها به 300,000,000,000,000,000,000,000,000 میلیون تن میرسید!

جالب اینکه 1400سال قبل خداوند در قرآن کریم به موضوع سنگین بودن ابرها اشاره کرده است:

در سوره اعراف آیه 57 نوشته شده است :

وَهُوَ الَّذِی یُرْسِلُ الرِّیَاحَ بُشْرًا بَیْنَ یَدَیْ رَحْمَتِهِ حَتَّى إِذَا أَقَلَّتْ سَحَابًا ثِقَالًا سُقْنَاهُ لِبَلَدٍ مَّیِّتٍ فَأَنزَلْنَا بِهِ الْمَاء فَأَخْرَجْنَا بِهِ مِن کُلِّ الثَّمَرَاتِ کَذَلِکَ نُخْرِجُ الْموْتَى لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ﴿۵۷﴾

 او کسی است که بادها را پیشاپیش (باران) رحمتش میفرستد تا زمانی که ابرهای سنگین بار را (بر دوش خود) حمل کنند در این هنگام آنها را به سوی سرزمینهای مرده میفرستیم و به وسیله آن آب (حیاتبخش) نازل میکنیم و با آن از هر گونه میوهای (از خاک تیره) بیرون می‏آوریم، و اینگونه (که زمینهای مرده را زنده کردیم) مردگان را (نیز در قیامت) زنده میکنیم تا متذکر شوید.

در سوره الرعد آیه 12 نوشته شده است:

هُوَ الَّذِی یُرِیکُمُ الْبَرْقَ خَوْفًا وَطَمَعًا وَیُنْشِئُ السَّحَابَ الثِّقَالَ ﴿۱۲﴾

او کسی است که برق را به شما نشان می‏دهد که هم مایه ترس است هم امید و ابرهای سنگین بار ایجاد می‏کند.

http://mojezeyequran.blogfa.com :منبع

محمد جعفرزاده بازدید : 46 یکشنبه 13 مهر 1393 نظرات (0)

حضرت نوح(ع)

 

پیامبری که نامش 43 بار در قرآن آمده!

از برخى روایات استفاده مى شود كه نوح دو همسر داشت به نام «عمورة» و «رابعا» كه «رابعا» و فرزندش «كنعان» به حضرت نوح ایمان نیاوردند و سوار بر كشتى نشدند و هلاك گشتند .همسر دیگر او «عموره » با فرزندانش « سام » و « حام » و « یافث » به نوح ایمان داشتند و سوار بر كشتى شدند و نجات یافتند . قبر ایشان در نجف اشرف مى باشد



روش تبلیغی حضرت نوح علیه السلام در قرآن کریم

هر عملی برای فایده مند شدن نیازمند به کارگیری شیوه های خاص خود است و هیچ کاری بدون آن نظم و سرعت نمی یابد. تبلیغ دینی از این فایده مستثنی نیست و مبلغان دینی باید از پیشتازان این امر مهم باشند تا بتوانند پیام اسلام را به صورت روشمند و بر پایه های استوار به سراسر جهان گسترش دهند. خداوند این روش ها را در قالب آموزش به پیامبران در قرآن کریم بیان فرموده است.



با نوح(ع) آشنا شویم

حضرت نوح علیه السلام یکی از پیامبران اولوالعزم میباشد که در امر تبلیغ سابقه ای بس طولانی با عمر طولانی داشته است. ایشان دارای کتاب آسمانی نیز بوده است ، این کتاب اسم خاصی نداشته بلکه به اسم « کتاب نوح » معروف بوده است.

به فرموده علامه طباطبایی مقصود از «الکتاب» در آیه 213 سوره بقره : « كَانَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً فَبَعَثَ اللّهُ النَّبِیِّینَ مُبَشِّرِینَ وَمُنذِرِینَ وَأَنزَلَ مَعَهُمُ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِیَحْكُمَ بَیْنَ النَّاسِ فِیمَا اخْتَلَفُواْ فِیهِ » کتاب حضرت نوح می باشد .

حضرت نوح علیه السلام از پیامبران بلند مرتبه خداوند است . نام حضرت 43 مرتبه در قرآن تکرار شده است و سوره ای مستقل به نام ایشان وجود دارد . وی در سال رحلت حضرت آدم به دنیا آمده است . شغل ایشان نجاری بوده است . ایشان مردی بلند قامت و تنومند و گندم گون بوده اند. محل بعثت و تبلیغ ایشان شامات و فلسطین و عراق بوده است .

درباره عمر نوح(علیه السلام) اقوال مختلفى وجود دارد كه براساس بعضى از آنها نوح 2500 تا 3000 سال عمر كرده است .1



تعداد همسران و فرزندان نوح(علیه السلام)

از برخى روایات استفاده مى شود كه نوح دو همسر داشت به نام «عمورة» و «رابعا» كه...

بقیه در ادامه مطلب...

درباره ما
Profile Pic
به وبسايت دانش نوین خوش آمديد. در اين وبسايت سعي مي شود تا مطالب ،‌آثار و عکس هاي جالب و ناب با موضوعات علمي ، فناوری ، فرهنگي و اسلامی گردآوري و براي شما به نمايش گذاشته شود. جهت ارتباط با ما مي توانيد از طريق پست الکترونيک به آدرس modern.science@iran.ir استفاده کنيد. لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب وبسایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر کلی شما درباره ی وبسایت دانش نوین؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 54
  • بازدید ماه : 54
  • بازدید سال : 305
  • بازدید کلی : 16,418
  • کدهای اختصاصی
    ساعت فلش مذهبی

    . ـ ــــــــ ـ    .

    پخش زنده حرم

    . ـ ــــــــ ـ    .

    دانش نوین

    . ـ ــــــــ ـ    .

    حدیث موضوعی

    . ـ ــــــــ ـ    .

    روزشمار محرم عاشورا

    . ـ ــــــــ ـ    .

    ذکر روزهای هفته

    . ـ ــــــــ ـ    .

    . ـ ــــــــ ـ    .

    . ـ ــــــــ ـ    .