loading...
دانش نوین
آخرین ارسال های انجمن
محمد جعفرزاده بازدید : 87 دوشنبه 07 دی 1394 نظرات (0)

*مطلب را با این سؤال آغاز می کنم که آیا درس خواندن برای کنکور با درس خواندن برای امتحان پایان سال متفاوت است؟

در پاسخ باید گفت وقتی به نتایج امتحان پایان سال یک درس و نتایج کنکور همان در س نگاه می کنیم می بینیم در بعضی مواقع تفاوتهای زیادی به چشم می خورد مثلا ممکن است شخص در امتحان نمره بالایی گرفته باشد ولی در کنکور بر خلاف تصور رتبه خوبی کسب نکرده باشد بر عکس این حالت هم امکان دارد.

وقتی ما برای پایان سال درس می خوانیم رقابتی با دیگران انجام نمی دهیم یعنی نمره ما درهر حالتی ربطی به نمره دیگران ندارد اما در کنکور رقابتی یا یهتر بگوئیم مسابقه ای در میان است که کمترین تغییر در جواب ما می تواند در کل تاثیرخیلی کمی( به دلیل شرکت تعداد زیاد افراد ) بگذارد ولی این تغییر برای ما می تواند سرنوشت ساز باشد.

مهمترین موضوع این است که سوالات پایان ترم تشریحی است هر سؤال از محلی مشخص مطرح می شود وکمی اشاره به موضوع می تواند مقداری از نمره را نصیب ما کند در صورتی که در سؤال چهار گزینه ای ممکن است حتی در مورد موضوع سؤال اطلاع کمی هم داشته باشیم ولی تا دقیقا جواب را ندانیم این موضوع کمکی به ما نمی کند حتی شاید به ضرر ما هم تمام شود به این دلیل که اطلاع کم از موضوع معمولا ما را به شک انداخته و امکان اینکه جواب را اشتباه علامت بزنیم وحتی نمره منفی بگیریم زیاد است. 

پس قبل از شروع برای مطالعه باید برنامه ای برای نوع درس خواندن داشته باشیم.بسته به تعداد افراد نوع در س خواندن می تواند متفاوت باشد ولی یک قاعده کلی وجود دارد وآن این است که برنامه ای را در نظر می گیریم، باید قابل اجرا باشد ومطلب مهم تر اینکه حتما آن را در زمانی که تعیین کردیم انجام دهیم یعنی در ساعتی که برای در س خواندن در نظر گرفته ایم هیچ کاری غیراز برنامه انجام ندهیم و خیلی راحت و بی تعارف به هر کسی که می خواهد باشد بگوئیم این ساعت را برای مطالعه در نظر گرفته اید. شروع هر کاری مشکل است ولی باید قبول کنیم تا از کاری لذت نبریم موفقیت خوبی در آن کار نمی توانیم داشته باشیم مخصوصا در کاری مثل این که موفقیت آن هم در سطح بالای خود لازم دارد.

ابتدا باید تصمیم جدی بگیریم بعد برای هر درسی روشی را انتخاب کرده و اجرا کنیم استفاده از تجربه و راهنمایی های دیگران می تواند کمک زیادی به ما بکند چون اگر خودمان بخواهیم روشی را تجربه کنیم ممکن است باعث از دست رفتن یک سال از عمر ما شود.تنوع درسها واینکه هر درسی روش خواندن خودش (برای کنکور) را دارد میتواند وقت زیادی از ما بگیرد.

 

کنکور

در زیر روشهایی برای درس زیست شناسی پیشنهاد می شود

قبل از اینکه ما درس یا موضوع را کامل متوجّه شویم نباید به سراغ سؤال چهار گزینه ای آن موضوع برویم ، البته بعضی افراد ازاین روش استفاده می کنند ولی حداقل در زیست شناسی نمی تواند روش مناسبی باشد،هر سؤالی نکته ای دارد مخصوصا تاکید روی سوالات کنکور سالهای قبل می باشد چون این سوالات از نظر طراحی خیلی شبیه به سوالاتی است که قرار است ما جواب دهیم ومی تواند بهترین تمرین برای ما باشد .وقتی ما قبل از خواندن موضوع سؤال ، به جواب آن نگاه کنیم دیگر آن سؤال ارزش تمرین برای ما ندارد.

خلاصه پاراگراف قبل اینکه آغاز خواندن برای کنکور مانند مطالعه برای امتحان پایان سال و پاسخ به سوالات تشریحی می باشد. هدف ما فقط درک مطلب است.

روش اوّل:(مخصوص دانش آموزانی که پیش دانشگاهی را تمام کرده یا امسال می خوانند)

خواندن روزنامه ای- در این روش کتاب را به شکل کلّی مثل خواندن روزنامه می خوانیم .وقتی مطلبی را در روزنامه می خوانیم بطور کلّی مطلب را متوجّه شده ایم ومعمولا اگر از جزيیات مطلب از ما پرسیده شود باید دوباره به متن نگاه کنیم تا بتوانیم جواب دهیم.شروع خواندن به این روش چند مزیت دارد از جمله اینکه معمولا در کتابهای سال جدید مطالبی کم یا زیاد می شود که ما از آنها اطلاع پیدا می کنیم-مطالبی که قبلا خواندیم و فراموش شده یاد آوری می شود- ودر انتها دیدی کلّی از کتاب ها پیدا می کنیم.

توجّه به جزيیات-این بار با دقًت بیشتری مطالب را مرور می کنیم.

این بار به شکلی می خوانیم تا بتوانیم سؤالات تشریحی را بتوانیم جواب دهیم.

اگر لازم بود دوره را تکرار می کنیم.

لازم به یاد آوری است که یکی از دوره های زیست آزمون به این شکل برگزار می شود.

روش دوّم:(مخصوص دانش آموزانی که از سال دوّم شروع به آماده شدن برای کنکور می کنند)

-در این روش دانش آموزبعد از اینکه در طول سال درس هر فصل را مطالعه کرد، سوالات چهار گزینه ای آن موضوع را جواب می دهد.

روش سوّم:(مخصوص دانش آموزانی که دیپلمی غیر از تجربی دارند ولی مایل به شرکت در کنکور تجربی هستند)

- این دانش آموزان کتاب سالهای دوم تا پیش دانشگاهی را می خوانند و سپس به مسئله کنکور می پردازند.یعنی روش اول را کامل و دقیقتر اجرا می کنند.دوره های این سایت می تواند کمک زیادی به دانش آموزان کند.

(افرادی دردرس خواندن موفق ترند که ازدرس خواندن لذت ببرند،پس درس خواندن را رقیبی برای تفریح خود ندانیم بلکه آن را در لیست تفریحات خود قرار دهیم)

 

منبع: http://www.beytoote.com

محمد جعفرزاده بازدید : 99 چهارشنبه 18 آذر 1394 نظرات (0)

 

آنفولانزای خوکی,علا ئم بیماری آنفولانزای خوکی,درمان آنفولانزای خوکی

 

 آنفلوآنزای خوکی چیست؟

آنفلوآنزای خوکی یک بیماری ویروسی است که معمولاً خوک را مبتلا می‌کند امّا هرساله مواردی از ابتلای انسان به این بیماری، به ویژه از راه تماس با این جانور، گزارش می‌شود. این بیماری در انسان از طریق تماس با فرد مبتلا نیز سرایت می‌کند و نشانه‌های معمول آن تب، سرگیجه، خشکی مفصل‌ها، حالت تهوع و در موارد پیشرفته، بیهوشی و مرگ است.

مشاهدات و تجربيات دكتر سيدناصر عمادی از بيماري آنفولانزاي خوكي در كشور غنا در غرب آفريقا و كشور كنيا در شرق آفريقا، بخصوص مشاهده مستقيم خانواده اي مبتلا به بيماري آنفولانزای خوكی كه از كشور هند وارد كنيا شده بودند، تجربيات عملي كسب شده از این بیماری را به همراه آخرين اطلاعات علمي از بزرگترين مركز مبارزه بيماري هاي واگيردار در جهان (C.D.C) يا ( Center for Disease Control and Prevention) پس از ترجمه در اختيار هموطنا قرار داد.

 

مطالب و دستورات ارائه شده ذيل مطابق با رهنمودها و دستورات مركز جهاني مبارزه با بیماریها( CDC) در مناطق با شيوع بالا مي باشد و اين بشارت و اطمينان كه اين بيماري مانند هر بيماري ويروسي آنفولانزايي ديگر قابل علاج مي باشد. اما رسالت پزشكي آموزش و انتقال همه نكات از يك بيماري به مردم مي باشد. ولو اینکه هرگز با ان مواجه نشویم. زيرا دانستن خوب است و توانستن بهتر است.

 

1- ويروس H1N1 چيست؟

اين ويروس...

 

بقیه را در ادامه مطلب مطالعه فرمائید...

محمد جعفرزاده بازدید : 76 جمعه 15 آبان 1394 نظرات (0)

"ال نینو "، قدرتمندترین چرخه‌ آب و هوایی 65 سال گذشته ، پدیده ای است که در اقیانوس آرام شکل می گیرد و به علت گردش امواج میانی روی تمام نقاط زمین از جمله ایران تاثیر می گذارد، البته این تاثیر غیر مستقیم است.

به گزارش میزان؛نوسان جنوبی یکی از مهمترین و شاخص ترین رویداد هایی است که منجر به ظهور نا بهنجاری های بزرگ آب و هوایی در بسیاری از نقاط جهان می شود. هواشناسان و اقیانوس شناسان جهان در سال های اخیر مطالعات زیاد و دقیقی در مورد مکانیزم ایجاد ال نینو و تاثیرات متقابل جو و اقیانوس انجام داده اند ، بویژه مطالعات گسترده ای در ارتباط با ناموزونی دما در سطح دریا و نوسانات فشار جو در سال هایی که ال نینو رخ می دهد انجام گرفته است ، مجموعه این تغییرات را بنام نوسانات جنوبی می نامند که با کلمه اختصاری ENSO) ElNino Southern Oscillation )یعنی ترکیبی از دو کلمه ال نینو و نوسانات جنوبی است بکار می رود .
برای نخستین بار واکر (1932) و بلیس (1937) بر وجود نوسانی در فشار سطح و در مقیاس جهانی اشاره کردند و آن را نوسان جنوبی SO نامیدند . بدین سان SOیک الگوی ارتباط از راه دور جهانی در اتمسفر است و به دلیل تمیز آن از سایر الگوهای ارتباط از راه دور ( بویژه نوسانات اطلس شمالی و آرام شمالی ) جنوبی نامیده شده است .
مراکز عمل SO توسط یک گردش مداری شرق به غرب در امتداد صفحه استوا همراه با صعود هوا در غرب اقیانوس آرام و نزول هوا در شرق اقیانوس آرام به یکدیگر مربوط می شود و به این ترتیب گردش شکل می گیرد که توسط بژرگنس (1969) گردش واکر نامیده شد . ال نینو مولفه اقیانوسی ENSO است و با دگرگونی های بزرگ در دماهای سطح دریا در منطقه آرام حاره ای پدیدار می شود.
پدیده
مشخصات ال نینو :
در طول پدیده ال نینو باد ها در استوا.........
بقیه در ادامه مطلب...
محمد جعفرزاده بازدید : 80 یکشنبه 18 آبان 1393 نظرات (0)

«دوست گرامي، سلام!
خوشوقتيم به اطلاعتان برسانيم كه شما برنده جايزه ٢٠ ميليون دلاري قرعه كشي شركت Robertkeyشده ايد. باتوجه به اين كه از بين هزاران نفر اين جايزه به شما اختصاص يافته است، خواهشمنديم مشخصات كامل خود را براي ما ارسال فرماييد. در ضمن وكيل ما آقاي Hons Stifen كارهاي مربوط به شما را انجام خواهد داد. تلفن ها و آدرس هاي ما در زير نوشته شده است.»

*اگر روي ياهو يا جي ميل يك آدرس پست الكترونيك رايگان داشته باشيد حتما تاكنون بارها و بارها نامه هايي از اين دست را دريافت كرده ايد. خدا را شكر كه در كشور ما كارت هاي هوشمند اعتباري هنوز رايج نشده است وگرنه معلوم نبود سالانه چند صد ميليون دلار پول مردم از اين طريق به باد مي رفت!
هر روزه ميليون ها پيام، مشابه اين محتوا، به ايميل افراد ارسال مي شود. ارسال كننده ها مدعي هستند كه از سوي يك شركت آفريقايي، آسيايي يا اروپايي تماس مي گيرند، وب سايت معرفي مي كنند، آدرس و تلفن مي دهند وحتي در مراحل اول براي جلب توجه فقط از شما مي خواهند وارد سايتشان شويد و شماره سريال و كدي را كه خود آنها به شما داده اند، وارد سيستم كنيد، بعد براي شما تاريخ مراجعه تعيين مي كنند، هتل رزرو مي كنند، بليت هواپيما مي گيرند تا در مراسم اعلام برندگان به شخصه حضور يابيد و جايزه چند ميليون دلاري خود را دريافت كنيد، تنها در مراحل پاياني است كه از شما مي خواهند مبلغ اندكي در حد ١٠٠ تا ٥٠٠ دلار به منظور تشريفات گمرگي يا مالياتي به آنها بپردازيد و نقطه شروع كلاهبرداري دقيقا همين جاست.
اقدامات پليس اينترپل ايران
پليس اينترپل ايران اكنون در برابر پرونده هاي...

به ادامه مطلب مراجعه کنید...

 

محمد جعفرزاده بازدید : 193 دوشنبه 21 مهر 1393 نظرات (0)

بحران آب در ایران سلسله چالش‌ها و مشکلات ناشی از کمبود آب و استفاده نادرست از منابع آب در کشور ایران است.

 

تاریخچه

ایران کشوری با اقلیم عمدتاً گرم و خشک است. رشد سریع جمعیت مهمترین عامل کاهش سرانه آب تجدیدشونده کشور در قرن گذشته بوده است. جمعیت ایران در طی این هشت دهه، از حدود ۸ میلیون نفر در سال ۰۶-۱۳۰۰ به ۷۸ میلیون نفر تا پایان سال ۱۳۹۲ رسیده است. بر این اساس میزان سرانه آب تجدیدپذیرساﻻنه کشور از میزان حدود۱۳۰۰۰ متر مکعب در سال ۱۳۰۰ به حدود ۱۴۰۰ متر مکعب در سال ۱۳۹۲ تقلیل یافته و در صورت ادامه این روند، وضعیت در آینده به مراتب بدتر خواهد شد.

منابع آب تجدید پذیر کل ایران به ۱۳۰ میلیارد متر مکعب بالغ می‌گردد. مطالعات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال ۱۳۸۶ از کل منابع آب تجدیدشونده کشور حدود ۸۹/۵ میلیارد متر مکعب جهت مصارف بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن و خانگی برداشت می‌شده است که حدود ۸۳ میلیارد متر مکعب آن (۹۳ درصد) به بخش کشاورزی، ۵/۵ میلیارد متر مکعب (۶ درصد) به بخش خانگی و مابقی به بخش صنعت و نیازهای متفرقه دیگر اختصاص داشته است.

کمبود آب در ایران

با توجه به میزان منابع آب و سرانهٔ مصرف، ایران از جمله کشورهایی است که در گروه کشورهای مواجه با کمبود فیزیکی آب قرار دارد. این گروه شامل کشورهایست که در سال ۲۰۲۵ با کمبود فیزیکی آب مواجه هستند. این بدان معناست که حتی با باﻻترین راندمان و بهره‌وری ممکن در مصرف آب، برای تﺃمین نیازهایشان آب کافی در اختیار نخواهند داشت. حدود ۲۵ درصد مردم جهان از جمله ایران مشمول این گروه می‌باشند.

براساس شاخص فالکن مارک، کشور ایران در آستانه قرار گرفتن در بحران آبی است. با توجه به اینکه در دهه ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ خورشیدی حدود ۶۹ درصد از کل آب تجدیدپذیر سالیانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، براساس شاخص سازمان ملل، ایران نیز اکنون در وضعیت بحران شدید آبی قرار دارد. بر اساس شاخص مؤسسه بین‌المللی مدیریت آب نیز، ایران در وضعیت بحران شدید آبی قرار دارد. بنا بر شاخص‌های ذکر شده، کشور ایران برای حفظ وضع موجود خود تا سال ۲۰۲۵ باید بتواند ۱۱۲ درصد به منابع آب قابل استحصال خود بیفزاید که این مقدار با توجه به امکانات و منابع آب موجود غیرممکن به نظر می‌رسد.

بزرگترین بحران در آینده ایران

روزنامه واشنگتن‌پست در تیرماه ۱۳۹۳، اعلام داشت ایران در بین ۲۴ کشوری قرار دارد که وضعیت آب در آنها خطرناک است. در خردادماه سال ۱۳۹۳ خورشیدی، خبرگزاری جهانی طبیعت با انتشار خبری، بحران شدید آب را برای ایران یزرگترین چالش در دوران معاصر خواند. این گزارش حاکی از آن است که ایران از مرحلهٔ آمادگی برای خطر عبور کرده و هم‌اکنون در خطر قرار دارد.

 

محمد جعفرزاده بازدید : 1172 چهارشنبه 16 مهر 1393 نظرات (1)


دکتر سلطانعلی محبوب علمدار فرزند ولیار متولد 1323 علمدار (آلانبار) مشگین شهر است که دارای مدارج علمی بسیاری اعم از لیسانس دانشکده کشاورزی تبریز، دکترا از دانشگاه سوربون پاریس و درجه فوق دکتر از دانشگاه دیویس کالیفرنیای آمریکا می باشد. سوابق خدمتی و پژوهشی ایشان در دانشگاه تبریز، سوربن فرانسه و دیویس کالیفرنیای آمریکا، عضویت در انجمن های علمو بیولوژی پزشکی نیویورک، علوم تجربی و پزشکی کالیفرنیا و علوم تغذیه واشنگتن، انجمن فیزیولوژی و علوم فیزیولوژیک و تغذیه ایران و عضویت در مجامع علمی بسیار داخلی و خارجی، دارای تحقیقات علمی بسیار و تالیف و ترجمه 15 جلد کتاب، انتشار و ارائه بیش از 240 مقاله به زبان های فارسی، فرانسه، انگلیسی در مجلات معتبر علمی و کنگره های بین المللی و داخلی، اجرای 34 طرح تحقیقاتی و راهنمایی بیش از 700 پایان نامه کارشناسی ارشد، دکترای عمومی، دکترای تخصصی، تاسیس رشته کارشناسی علوم تغذیه در دانشگاه تبریز، تامین دانشکده بهداشت و تغذیه، دوره کارشناسی ارشد علوم تغذیه، آزمایشگاه تحقیقاتی تغذیه به همراه تاسیس مرکز تحقیقات علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تبریز، عناوین استاد پژوهشگر نمونه کشوری، استاد پژوهشگر، مدیر نمونه دانشگاه علوم پزشکی تبریز و جزو 2000 مرد دانشمند جهان در آغاز قرن بیست و یک تنها قسمتی از فعالیتهای وی می باشد.

 

لطفاً به ادامه مطلب هم رجوع کنید...

درباره ما
Profile Pic
به وبسايت دانش نوین خوش آمديد. در اين وبسايت سعي مي شود تا مطالب ،‌آثار و عکس هاي جالب و ناب با موضوعات علمي ، فناوری ، فرهنگي و اسلامی گردآوري و براي شما به نمايش گذاشته شود. جهت ارتباط با ما مي توانيد از طريق پست الکترونيک به آدرس modern.science@iran.ir استفاده کنيد. لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب وبسایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر کلی شما درباره ی وبسایت دانش نوین؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 22
  • بازدید سال : 273
  • بازدید کلی : 16,386
  • کدهای اختصاصی
    ساعت فلش مذهبی

    . ـ ــــــــ ـ    .

    پخش زنده حرم

    . ـ ــــــــ ـ    .

    دانش نوین

    . ـ ــــــــ ـ    .

    حدیث موضوعی

    . ـ ــــــــ ـ    .

    روزشمار محرم عاشورا

    . ـ ــــــــ ـ    .

    ذکر روزهای هفته

    . ـ ــــــــ ـ    .

    . ـ ــــــــ ـ    .

    . ـ ــــــــ ـ    .