loading...
دانش نوین
آخرین ارسال های انجمن
محمد جعفرزاده بازدید : 70 جمعه 02 مرداد 1394 نظرات (0)

پاورپوینت بسیار زیبای امام حسین (ع)

 

سازنده : سید مجید یعقوبی

حجم : ۳۰۰ کیلو بایت

 

 

 

 

 

برای دانلود و مشاهده آنلاین به ادامه مطلب مراجعه کنید

محمد جعفرزاده بازدید : 51 پنجشنبه 01 مرداد 1394 نظرات (0)

روزی لقمان به پسرش گفت امروز به تو 3 پند می دهم که کامروا شوی. 
اول اینکه سعی کن در زندگی بهترین غذای جهان را بخوری! 
دوم اینکه در بهترین بستر و رختخواب جهان بخوابی ! 
سوم اینکه در بهترین کاخها و خانه های جهان زندگی کنی !!! 
پسر لقمان گفت ای پدر ما یک خانواده بسیار فقیر هستیم چطور من می توانم این کارها را انجام دهم؟ 
لقمان جواب داد : 
اگر کمی دیرتر و کمتر غذا بخوری هر غذايی که میخوری طعم بهترین غذای جهان را می دهد. 
اگر بیشتر کار کنی و کمی دیرتر بخوابی در هر جا که خوابیده ای احساس می کنی بهترین خوابگاه جهان است. 
و اگر با مردم دوستی کنی و در قلب آنها جای می گیری و آنوقت بهترین خانه های جهان مال توست...

منبع

محمد جعفرزاده بازدید : 62 پنجشنبه 01 مرداد 1394 نظرات (0)

 

استتار,استتار حیوانات,استتار جانوران

مخلوقاتی با بالاترین قدرت استتار + تصاویر
همه ما تا حدودی از قانون بقا اطلاع داریم، قانونی که به موجب آن گونه‌های برتر که از توانایی وفق دادن خود با شرایط حاکم بر محیط زیست‌شان برخوردارند به حیات خود ادامه داده و دسته‌ای که فاقد این خصوصیات هستند لاجرم از میان می‌روند. یکی از راه‌کارهای جانوران برای ادامه بقا توانایی استتار و پنهان شدن از دست دشمنان است. هر چند که این توانایی در شکار نیز به کمک آنان آمده و ضامن ادامه حیات‌شان می‌باشد. درک این که چگونه حیات وحش توانسته برای میلیون‌ها سال خود را با شرایط حاکم تطبیق دهد حقیقتا شگفت‌آور و مبهوت کننده است.
در این مطلب شما را با تعدادی از موجودات این کره خاکی آشنا می‌کنیم تا ببینید چگونه هم شرایط طبیعی و هم هوشمندی ذاتی‌شان دست به دست هم داده تا آنان را به بهترین وجه ممکن در امنیت قرار دهد. با ما همراه شوید.


1. این ملخ برگی کاملا شبیه به برگ‌هایی است که کف جنگل‌ها دیده می‌شود. این تصویر در سن سیپریانو (San Cipriano) در کلمبیا برداشته شده است.

 

استتار,استتار حیوانات,استتار جانوران

 

2. ماهی سند داب (Sand dob) خالخالی که خود را کاملا زیر شن و ماسه کف اقیانوس مخفی کرده است.

 

استتار,استتار حیوانات,استتار جانوران

 

3. قورباغه صورت خفاشی که در میان برگ‌های مرده در پارک ملی آماکایاکو در کلمبیا استتار کرده است.

 

استتار,استتار حیوانات,استتار جانوران

 

بقیه در ادامه مطلب...

 
محمد جعفرزاده بازدید : 98 چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

مرتفع ترین پل معلق خارومیانه در مشگین شهر آماده افتتاح شده است.

به گزارش تسنیم، پل معلق مشگین شهر سالها به حالت معلق مانده بود اما با پیگیری مسئولان استانی و شهرستانی این پروژه توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال راه اندازی است.
 
این پل بر روی رودخانه خیاوچای احداث شده است و قرار است در کنار آن یک کمپ تیم ملی نیز با سرمایه گذاری 300 میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی راه اندازی شود.
 
 طول پل معلق 345 متر، عرض آن سه متر و ارتفاع از کف دره  80 متر است و به عنوان بزرگترین پل خاورمیانه محسوب می شود که ساخت آن بعد از شش سال دوباره شروع شده است.
 
قرار است در کنار این پل احداث شهرک توریستی با امکانات گردشگری از جمله هتل، استخرهای آبگرم، پیست های متنوع از جمله اسکی، اسب سواری ، ارابه رانی و دوچرخه سواری و سایر امکانات جانبی نیز احداث شود.

 

بقیه عکس ها در ادامه مطلب...

محمد جعفرزاده بازدید : 65 پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

زندگینامه شهيد مطهري


 

 

بهاران 
 

در روز 13 بهمن 1298 شمسي، خداي كريم به عالم رباني حاج شيخ محمد حسين مطهري و همسر مؤمنش ـ سكينه ـ فرزندي هديه كرد[1] كه مرتضي ناميده شد و براي آن خانوادة پاك، بهاران را به ارمغان آورد. 
مرتضي كم كم دوران كودكي را پشت سر گذاشت. او كه علاقة عجيبي به حقيقت و معنويت داشت با شور و شوق فراوان، نزد پدر شروع به آموزش كرد و عاقبت اين اشتياق، وي را به مكتب كشاند و به ديدار گُلهاي آن بوستان رساند.

بوي خوش گلستان 
 

او در دوازده سالگي عطر روح بخش گلستان بزرگ حوزة علمية مشهد را احساس كرد و عاشقانه به آن جا روي كرد[2] و چنان پر تلاش و منظم به تحصيل مشغول شد كه باعث شگفتي اهل بصيرت گرديد. 
رفته رفته افكاري بلند و سؤالهايي سرنوشت ساز برايش آشكار شد جهان آفريدة كيست؟ خدا چگونه صفاتي دارد؟ انسان براي چه آفريده شده است؟ و... اين پرسشها همة فكر او را به خود مشغول ساخته بود. در آن زمان مرتضي آرزو مي‎كرد كه روزي بتواند در درس ميرزا مهدي شهيدي رضوي ـ مدرس فلسفة الهي ـ حاضر شود، اما اين آرزو برآورده نشد و آن استاد در سال 1355 قمري درگذشت.[3] 
سرانجام مرتضي در سال 1316 شمسي در زماني كه حكومت سياه رضاخان بيداد مي‎كرد و ظلمت همه جا را فرا گرفته بود...
بقیه در ادامه مطلب...
محمد جعفرزاده بازدید : 48 یکشنبه 24 اسفند 1393 نظرات (0)

 

نکات ایمنی چهارشنبه سوری

به خاطر اینکه چهارشنبه سوری نزدیکه این مطلب رو براتون گردآوری کردم تا با نکات ایمنی آشنا شوید:

آتش

استفاده از مواد آتش بازي هرگز به طور کامل ايمن نيست، حتي در صورتي که کاملاً مراقبت صورت گيرد. حوادث نه تنها ممکن است براي کساني که از آن استفاده مي کنند به وجود آيد، بلکه براي کساني که اين مواد را درست مي کنند نيز ممکن است اتفاق بيفتد.

 


توصيه ها:

- کليه موادي که در نارنجک، ترقه، منور و ساير مواد آتش زا و محترقه استفاده مي شوند، از مواد منفجره و آتش گير هستند که ماده اي خطرناک است و صدمات جبران ناپذيري را به دنبال خواهد داشت.

- اين مواد خاصيت خودبه خودي آتش گيري و انفجاري دارند. لذا از نگهداري آنها حتي به مقادير بسيار کم در منازل، زيرزمين، محل کار و... جداً خودداري کنيد.

- از حمل مواد محترقه و آتش گير و انفجاري حتي به مقادير بسيار کم، در جيب لباس و کيف جداًً خودداري کنيد.

- کودکان و نوجوانان از اقشار آسيب پذير هستند ،استفاده از اين مواد توسط آنان خطرات جدي به همراه داشته، سلامت آنان را به خطر انداخته و مرگ را به دنبال خواهد داشت.

- در صورت نگهداري مواد آتش بازي، حتي کم خطر حتماً آن را در جاي خشک و خنک نگهداري کنيد.

- بقاياي مواد آتش بازي را سريعاً جمع آوري نکنيد. حتماً 15 تا 20 دقيقه صبر کنيد. بعد آن را جمع آوري کرده و در يک سطل محتوي آب بريزد و سپس دفع کنيد.

- در صورت داشتن مواد محترقه و انفجاري...

بقیه در ادامه مطلب...

محمد جعفرزاده بازدید : 69 جمعه 22 اسفند 1393 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران؛ عارف وارسته آيت الله بهجت درباره امام زمان(عج) فرمود:

«چقدر حضرت مهربان است، به کساني که اسمش را مي برند و صدايش مي زنند و از او استغاثه مي کنند؛ از پدر و مادر هم به آن ها مهربان تر است.»

وی همچنين درباره دعا در زمان غيبت فرمودند: «مهم تر از دعا براي تعجيل فرج حضرت مهدي(عج) دعا براي بقاي ايمان و ثبات قدم در عقيده و انکار نکردن حضرت تا ظهور او مي باشد».

برگرفته از کتاب «جرعه وصال» ص ۲۵ و 26»

محمد جعفرزاده بازدید : 117 پنجشنبه 21 اسفند 1393 نظرات (0)

1- در فرهنگ اسلامی

با این که در قرآن کریم به نوروز و نیز به اعیاد اسلامی اشاره ای نشده است، لیکن بخشی از روایات اسلامی به تجلیل و تکریم از عید اختصاص دارد. این مقاله پس از آنکه نظر قرآن و روایات اسلامی را درباره «عید» جویا می گردد به بررسی مجملی از جایگاه «نوروز» در فرهنگ اسلامی می پردازد.

1-1) عید در قرآن کریم

واژه «عید» در قرآن کریم تنها یک بار در آیه 114، سوره مائده آمده است: عیسی ابن مریم گفت بارالها! ای پرودگار ما از آسمان مائده‌ای فرست تا این روز برای ما و کسانی که پس از ما آیند روز عید مبارکی گردد و آیت و حجتی از جانب تو برای ما باشد، که تو بهترین روزی دهندگانی. عیسی بن مریم این دعا را آن هنگام خواند که حواریون به او گفتند که: ای عیسی ابن مریم، آیا خدای تو می تواند برای ما از آسمان مائده فرستد؟ عیسی در پاسخ آنان گفت: اگر ایمان آورده اید از خدا بترسید! و هرگز شک در قدرت خدا و یا شک در اجابت دعای پیغمبر خدا نکنید. حواریون گفتند (ما شک نکرده ایم لیکن) می خواهیم که از آن مائده آسمانی تناول کنیم تا دل های ما مطمئن شود (و بر یقین ما بیفزاید) و تا به راستی عهدهای تو پی بریم و بر آن گواه باشیم.

عید خود مصدری است مانند عود به معنای بازگشتن و به همین مناسبت، سالگردها و یادبودها خوش و توأم با شادمانی را «عید» گویند.

عید روزی است که در آن سود و منفعتی به دست بیاید و در شرع مقدس اسلام، روزهای اضحی و فطر عید نامیده می شوند، که در عید اضحی قربانی، و در عید فطر زکات فطره مطرح است. نیز می توان گفت، عید آن روزی است که در آن نماز ویژه ای برگزار کنند، یا روزی است که مجمعی در آن فراهم آید، و یا آنکه عید روزی است که خلق از ماتم به شادمانی عود کنند، یا روزی است که زندانیان را از زندان رها کنند، یا روزی است که تفاوتی میان درویش و توانگر نباشد، یا آنکه «عید» روز شریف و ارجمندی می تواند باشد.

از آیه 114 سوره مائده استفاده می شود که حضرت عیسی مسیح روز نزول مائده را که سالروز وقوع یک معجزه الهی در تاریخ است برای همه انسان ها عید قرار داده است، تا این روز آیت و حجتی از جانب خداوند برای مردمان در تمامی اعصار بوده باشد و به میمنت این پدیده پر برکت همه ساله شادمانی و خجستگی آن روز تکرار گردد.

از آنجا که «مائده» به معنای خوان پر نعمت، تنها دوبار در سوره مائده آمده است، می توان گفت نزول رزق از آسمان به درخواست حضرت عیسی مسیح(ع) ویژگی خاصی داشته که به خاطر آن عنوان «مائده» را به خود گرفته است.

راغب اصفهانی می گوید: مائده طـَبـَق و خوانی است که در آن طعام باشد که هم به آن طبق و هم به طعام «مائده» گفته می شود.

بنابراین «عید» در این آیه اشاره دارد به نزول یک برکت آسمانی در پوشش طـَبَق یا طـَبَق هایی از طعام و خوردنی که می تواند تکرار و بازگشت آن روز نیز همان برکات را به همراه داشته باشد و از این جهت، آیت و حجتی دیگر از جانب خداوند متعال برای انسان ها و فرصتی دیگر برای ایجاد ارتباط با خدا و ذکر و یاد او در دل ها و زبان ها بوده باشد.

بقیه در ادامه مطلب...

محمد جعفرزاده بازدید : 48 پنجشنبه 21 اسفند 1393 نظرات (0)

 

هوشمندی مولکولهای آب

یکتا گوهر واقعی در عالم خاک
انسان اگر همه عمرش را بدون یک لحظه درنگ در شکر نعمت آب به عبادت خالق بپردازد باز هم کافی نخواهد بود و دیگر هیچ ، فقط چند روز این مایع هستی بخش به جهان جاری نشود کافی است تا پایان زندگی آغاز شود ، و ما چه سهل انگارانه از کنار مهم ترین عامل حیاط بشری می گذریم بی آنکه قدرش را بدانم و شکرش را بخوانیم .
و اما راز گواهی آب چیست ؟ برای آغاز این مبحث ابتدا نظر شما را به آیه شریفه ۴۴ سوره مبارکه اسراء جلب می کنم : " آسمانهای هفتگانه وزمین وهرآنچه درآنهاست تسبیح اورامیگویند وهیچ چیزی نیست مگر آنکه تسبیح او میگویدولی شماتسبیح آنان را نمی فهمید اوست که بردبارو آمرزنده است "
یک محقق ژاپنی با انتشار یافته‌های تحقیقات خود مدعی شد که مولکول‌های آب نسبت به مفاهیم انسانی تأثیرپذیرند.
نظریه این محقق ژاپنی که تاکنون از سوی مؤسسات علمی فیزیکی و زیست‌شناسی مورد تأیید قرار گرفته است، مبتنی بر بررسی نمونه‌های فراوانی از کریستال‌های منجمدشده آب و مقایسه آن با یکدیگر است.
پروفسور «ماسارو ایموتو» (Masaru Emoto) ‌که یافته‌های خود را با استفاده از حدود 10 هزار آزمایش جمع‌آوری نموده، در سه جلد کتاب ارائه کرده است و معتقد است که مفاهیم متافیزیکی محیط بر روی ترکیب مولکولی آب تأثیر می‌گذارد.
با تبدیل آب به یخ و عکسبرداری از ساختار آن، شما به اطلاعات باورنکردنی‌ای آب دست پیدا می کنید.
«ایموتو» به تفاوت‌های جالب‌ توجهی در ساختار کریستالی و بلوری آب دست یافته است که از منابع گوناگون و شرایط مختلف در روی کره زمین تهیه شده‌اند. آبی که از نخستین محل خود از کوه جاری می‌شود و چشمه‌هایی که جاری هستند، طرح‌های هندسی بسیار زیبایی از الگوهای کریستالی‌شده خود ارائه می‌دهند. آب آلوده و سمی که از نواحی پرجمعیت و صنعتی به دست آمده است و آب راکد کوله‌های آب و سدهای ذخیره، به صراحت ساختارهای کریستالی تغییریافته و برحسب اتفاق شکل‌گرفته آب را که به صورت بلورهای تخریب شده و نا منظم است، نشان می‌دهد.
هوشمندی مولکولهای آب

ایموتو معتقد است آبهایی جاری هستند منتهی از میان شهرها می‌گذرند نیاز شکل مولکولی زشتی به خود می‌گیرند. آبهایی که راکند به دلیل راکد بودن زشت می‌شوند، چرا که هستی با رکود مخالف است، آبهایی که جاری هستند و از بین شهرها عبور می‌کنند به دلیل طیف غالب افکار منفی در شهرها واکنش منفی از خود نشان می‌دهند و به همین منظور ابتدا آب دریاچه‌ای به نام بیواکو را مورد آزمایش قرار داد. این دریاچه بزرگترین دریاچه در مرکز ژاپن است.
هوشمندی مولکولهای آب

وی می‌گوید چون آب دریاچه ساکن است و حرکتی ندارد، همین رکود باعث شده که مولکول‌های آب زشت شوند. ایموتو سپس آب سد فوجی‌وارا را مورد آزمایش قرار داد. شکل این بلورها همچون تصویر قبل نیست اما همچون آن نازیبا هستند .
هوشمندی مولکولهای آب

آزمایش بعدی از رودخانه‌ای به نام یودو در ژاپن انجام گرفت که...
لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید...

تعداد صفحات : 5

درباره ما
Profile Pic
به وبسايت دانش نوین خوش آمديد. در اين وبسايت سعي مي شود تا مطالب ،‌آثار و عکس هاي جالب و ناب با موضوعات علمي ، فناوری ، فرهنگي و اسلامی گردآوري و براي شما به نمايش گذاشته شود. جهت ارتباط با ما مي توانيد از طريق پست الکترونيک به آدرس modern.science@iran.ir استفاده کنيد. لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب وبسایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر کلی شما درباره ی وبسایت دانش نوین؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 42
  • بازدید سال : 293
  • بازدید کلی : 16,406
  • کدهای اختصاصی
    ساعت فلش مذهبی

    . ـ ــــــــ ـ    .

    پخش زنده حرم

    . ـ ــــــــ ـ    .

    دانش نوین

    . ـ ــــــــ ـ    .

    حدیث موضوعی

    . ـ ــــــــ ـ    .

    روزشمار محرم عاشورا

    . ـ ــــــــ ـ    .

    ذکر روزهای هفته

    . ـ ــــــــ ـ    .

    . ـ ــــــــ ـ    .

    . ـ ــــــــ ـ    .