loading...
دانش نوین
آخرین ارسال های انجمن
محمد جعفرزاده بازدید : 87 پنجشنبه 08 آبان 1393 نظرات (1)

 

 

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب PDF

عاشق شروع روزهاي زيبا و پر از خدا با پايان آن شب هاي بی انتها و بي صدا هستم،خدا هرروز و لحظه را بخواهد معنا مي دهد هر دلي را كه بخواهد پرِ پرواز مي نهد آسمان را در شبهاي خاص پر از فرشتگان مي كند

هر كس را كه دوست بدارد عضوِ آزادگان مي كند.روز و شبي را پر از غم يا شادي مي كند و گاه و بي گاه با دل بندگانش بازي مي كند ، هر قدم از ما به دست تقدير اوست هر سلام ما نشانه تدبير اوست. مي شكفد هر لبخندي از روي او چشم بصيرت بايد ببيند سوي او.

 

 

مي سازد حالي هر دم براي بنده اش تا شايد پشيمانش كند از هر بدكرده اش؛نشان مي دهد محبتش را از راهي تا نيفتد آنكه را دوست دارد در چاهي.

خدا آمد و ساخت،روزی سرزمینی به نام و نیت روح الامینی. جایی که خشک بود و نداشت باران آنجا را همنشین کرد با بهاران. بذری به نام حسین(ع) بر آن کاشت ، محصولش عاشورا بود که برداشت . می خوریم از آن میوه ما تا هم اکنون و آن هر روز می افزاید مجنون بر مجنون.ساخت ده روزی به نام مُحَرَم،‌یکی در هیئت یکی در در محفل يكي در بهشت یکی كه ندارد اعتقادي در جهنم ، یکی در خواب یکی تا صبح بیدار یکی خسته یکی توشه بسته در انتظار ، یکی بر بام یا حسین(ع) می کند عَلَم، یکی مانند من دستی می برد بر قلم، یکی روضه و نذر بر پا می کند یکی بساط گناه بر جا می کند. خدا آمد و رنگ های شهر را زير خاک کرد ، لبخند را از روی لب ها پاک کرد. خدا با حسین(ع) بر عشق چوب حراج زد راه دنیا را برای مردم پُر از سراج کرد. ببین خدا در اين روز ها چه مي كند!چگونه می نازد! خود می سازد و خود بر آن می تازد.خدا عاشورا را ساخت و حسين(ع)به آن پرداخت.

 

امير حسنوندي از شوش دانيال(ع)

 


فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب PDF

اینک زمین در سفر آسمانی خویش به عصر تاسوعا رسیده است و خورشید از امام اذن گرفته که غروب کند.

 

دیگر تا آن نباء عظیم، اندک فاصله ای بیش نمانده است و زمین و آسمان در انتظارند. فرات تشنه است و بیابان از فرات تشنه تر و امام از هر دو تشنه تر. فرات تشنهء مشکهای اهل حرم و بیابان تشنهء خون امام و امام از هر دو تشنه تر است؛ امّا نه آن تشنگی که با آب سیراب شود ... او سرچشمه تشنگی است و می دانی، رازها را همه، در خزانهء مکتومی نهاده اند که جز با مفتاح تشنگی گشوده نمی شود. امام سر چشمه راز است و بیابان طف، عرصه ای که مکنونات حجاب تکوین را بی پرده می نماید. مگر نه اینکه اینجا را عالم شهادت می نامند؟ و مگر از این فاش تر هم می توان گفت؟

 

روایت محرم، شهید مرتضی آوینی

 

 

به ادامه مطلب نیز مراجعه کنید...

 

محمد جعفرزاده بازدید : 87 جمعه 02 آبان 1393 نظرات (0)

کتاب دست ‌نویس وینیچ (Voynich manuscirpt)

 

کتاب وینیچ کتابی دست‌نویس متعلق به قرون وسطی است که مشخص نیست با چه خط و زبانی نوشته شده است. بیش از صد سال است که بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا برای شکستن کد این دست نوشته تلاش کردند ولی هیچکدام موفق به فهمیدن آن نشدند! تصاویری که در ورق‌های باقیمانده از این کتاب دیده می‌شود نشان می‌دهد که کتاب در زمینه داروسازی و درمان بیماری‌ها، ستاره شناسی و علوم رمز آمیز و پنهانی می‌باشد.

- مثلث برمودا (Bermuda Triangle)

مثلث برمودا، منطقه‌ای در آب‌های اقیانوس اطلس شمالی واقع شده است که تاکنون شمار زیادی از هواپیماها و قایق‌ها در آن ناپدید شده‌اند. در طی سال‌های بسیار دلایل مختلفی برای این ناپدید شدن‌های اسرارآمیز ارائه شده که از جمله آنها بدی آب و هوا، حمله فضایی‌ها، جابجا شدن زمان و برخی قوانین فیزیک بوده‌اند. هر چند که در بسیاری از گزارشات این اتفاقات پر از اغراق بوده ولی حقیقت این است افراد و اشیای بسیاری در این منطقه مثلث شکل ناپدید شده‌اند و هیچ دلیل محکمی در دست نمی‌باشد، اما نزدیک به ۱۵ سال است که دیگر برمودا خبرساز نشده است.

 

حتما به ادامه مطلب نیز مراجعه فرمایید...

محمد جعفرزاده بازدید : 96 جمعه 02 آبان 1393 نظرات (0)

 

طبق تحقیقات ابرها دارای وزن بسیار زیادی هستند بطور مثال ابر کومولوس یکی از رایجترین انواع ابر که ابر باران زا نیز محسوب می شود و در دو کیلومتری سطح زمین تشکیل می شود و وزنی بین صدهزار تا سی صد هزار تن را دارد(یک تا سه میلیارد کیلوگرم)که وزن یک ابر کومولوس معادل  6,268.75 میلیون نهنگ آبی است!

به غیر از زمین در فضا نیز ابرهای گرد و غبار وجود دارند که با گازها ستارگان را شکل می دهند در یک مورد وزن یکی از این ابرها به 300,000,000,000,000,000,000,000,000 میلیون تن میرسید!

جالب اینکه 1400سال قبل خداوند در قرآن کریم به موضوع سنگین بودن ابرها اشاره کرده است:

در سوره اعراف آیه 57 نوشته شده است :

وَهُوَ الَّذِی یُرْسِلُ الرِّیَاحَ بُشْرًا بَیْنَ یَدَیْ رَحْمَتِهِ حَتَّى إِذَا أَقَلَّتْ سَحَابًا ثِقَالًا سُقْنَاهُ لِبَلَدٍ مَّیِّتٍ فَأَنزَلْنَا بِهِ الْمَاء فَأَخْرَجْنَا بِهِ مِن کُلِّ الثَّمَرَاتِ کَذَلِکَ نُخْرِجُ الْموْتَى لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ﴿۵۷﴾

 او کسی است که بادها را پیشاپیش (باران) رحمتش میفرستد تا زمانی که ابرهای سنگین بار را (بر دوش خود) حمل کنند در این هنگام آنها را به سوی سرزمینهای مرده میفرستیم و به وسیله آن آب (حیاتبخش) نازل میکنیم و با آن از هر گونه میوهای (از خاک تیره) بیرون می‏آوریم، و اینگونه (که زمینهای مرده را زنده کردیم) مردگان را (نیز در قیامت) زنده میکنیم تا متذکر شوید.

در سوره الرعد آیه 12 نوشته شده است:

هُوَ الَّذِی یُرِیکُمُ الْبَرْقَ خَوْفًا وَطَمَعًا وَیُنْشِئُ السَّحَابَ الثِّقَالَ ﴿۱۲﴾

او کسی است که برق را به شما نشان می‏دهد که هم مایه ترس است هم امید و ابرهای سنگین بار ایجاد می‏کند.

http://mojezeyequran.blogfa.com :منبع

محمد جعفرزاده بازدید : 121 پنجشنبه 01 آبان 1393 نظرات (0)
 
 
 
آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری سه شنبه 29 مهر در سن 83 سالگی بر اثر عارضه قلبی
 
دارفانی را وداع گفت.
 


دانش نوین این ضایعه را به رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه و ملت شریف ایران تسلیت عرض می نماید. وی در سال ۱۳۱۰ در کن، حومه تهران به دنیا آمد. دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز، ریاست مجلس خبرگان رهبری و ریاست حوزه علمیه مروی و دانشگاه امام صادق(ع) از جمله مسئولیت های کنونی وی بود. وی از پیش از انقلاب استاد درس اخلاق اسلامی و از روحانیون برجسته مخالف حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب نیز یکی از ۵ روحانی بود که هستهٔ اصلی شورای انقلاب را تشکیل می‌دادند. وی بعد از انقلاب به عنوان وزیر کشور و کفیل نخست‌وزیری پس از ترور شهیدان رجایی و باهنر به انجام خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت.

زندگینامه ، آثار ، تصاویر و سایر مطالب مربوط به ایشان در ادامه مطلب...

محمد جعفرزاده بازدید : 56 شنبه 26 مهر 1393 نظرات (0)

 

این جمله با کلمه ای یک حرفی آغاز می شود٬ کلمه دوم دو حرفیست٬‌ چهارم چهار حرفی تا بیستمین کلمه بیست حرفی: 

 

I do not know where family doctors acquired illegibly perplexing handwriting nevertheless, extraordinary pharmaceutical intellectuality counterbalancing indecipherability, transcendentalizes intercommunications incomprehensibleness

ترجمه جمله : 
نمیدانم این دکترهای خانوادگی این دست خطهای گیج کننده را از کجا کسب میکنند. با این حال سواد پزشکی انها غیر قابل کشف بودن این دست خط ها را جبران کرده و بر غیر قابل
منبع : daneshju.ir
محمد جعفرزاده بازدید : 132 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)
جدیدترین نمایشگاه انجمن عکاسی سلطنتی به نمایش زیبایی تحسین‌برانگیز پژوهش‌های علمی در قالب تصاویر پرداخته‌ است. این تصاویر شورانگیز از رشته‌های مختلف علوم است.
زیباترین تصاویر علمی سال به انتخاب انجمن عکاسی سلطنتی لندن
عرش نیوز:

جدیدترین نمایشگاه انجمن عکاسی سلطنتی به نمایش زیبایی تحسین‌برانگیز پژوهش‌های علمی در قالب تصاویر پرداخته‌ است.

این تصاویر شورانگیز از رشته‌های مختلف علوم بوده و بر اهمیت عکاسی برای دانشگاهیان تاکید دارند.

این تصاویر جزء نمایش خیره‌کننده‌ای از بهترین عکس‌های علمی بوده که برای عموم به نمایش درآمده‌اند و ثابت می‌کنند که علم و زیبایی می‌توانند در کنار هم حضور پیدا کنند.

نمایشگاه تصاویر علمی بین‌المللی انجمن عکاسی سلطنتی به نمایش کار 54 دانشمند از سراسر جهان پرداخته است.

مهارتهای عکاسی نقش مهمی در پزشکی، علم کالبدشکافی، مهندسی، باستان‌شناسی، اقیانوس‌شناسی، تاریخ طبیعی و بسیاری از حوزه‌های دیگر ایفا می‌کند.

کاربرد عکاسی در علم تقریبا همسن خود عکاسی است. ادوارد مویبریج، عکاس انگلیسی در سال 1872 از عکاسی برای بررسی و تحقیق بر روی حرکت اسبها استفاده می‌کرد.

از آن زمان، شیوه‌ها و روشهای جدید عکاسی با استفاده از تابش نامرئی بوجود آمدند. این امر از طریق ابزارهای علمی پیچیده مانند فیبرهای نوری، آندوسکوپ، میکروسکوپ، تلسکوپ، میکروسکوپهای استریو و افتالموسکوپها امکان‌پذیر شد.

نمایشگاه تصاویر علمی بین‌المللی ابتدا در موزه بزرگ شمالی در نیوکاسل برپا شد و سپس اول اکتبر در بریتانیا برگزار شده و در ادامه در سایر نقاط اروپا دایر خواهد شد.


ریزنگار نور پلاریزه شده نمونه‌ای از یشم اقیانوسی، برناردو سیسار


پنگوئن‌های جنتو و ریش‌خطی روی تخته یخ شناور در نزدیکی جزیره دانکو، دیوید دوبیلت


تصویر نمای نزدیک از سر زنبور کاغذ زرد، دانیل کاریکو

 

سلول لنفوسیت انسان، دیوید شارف


برخورد دو قطره آب زیر یک حباب در حال ترکیدن، گرگ پارکر(چپ)الگوی بدیع استخوان‌ماهی در اثر برخورد دو جریان مایع، تد کینسمان(راست)


**حتما به ادامه مطلب نیز مراجعه کنید...**

محمد جعفرزاده بازدید : 92 چهارشنبه 23 مهر 1393 نظرات (0)
با دیدن این عکس عظمت خدا را به قدری درک می کنید
هم‌سنجی سیاره‌های منظومه خورشیدی با تعدادی از ستاره‌های مشهور:
الف:
زمین (۴) > ناهید (۳) > مریخ (۲) > تیر (۱)
ب:
مشتری (۸) > زحل (۷) > اورانوس(۶) > نپتون (۵) > زمین (بدون شماره)
پ:
شباهنگ (۱۱) > خورشید (۱۰) > ولف ۳۵۹ (۹) > مشتری (بدون شماره)
ت:
دبران (۱۴) > نگهبان شمال (۱۳) > رأس پیکر پسین (۱۲) > شباهنگ (بدون شماره)
ث:
ابط‌الجوزا (۱۷) >قلب عقرب (۱۶) > پای شکارچی (۱۵) > دبران (بدون شماره)
ج:
وی‌وای سگ بزرگ (۲۰) >وی‌وی قیفاووس (۱۹) > مو قیفاووس (۱۸) > ابط‌الجوزا (بدون شماره)
محمد جعفرزاده بازدید : 193 دوشنبه 21 مهر 1393 نظرات (0)

بحران آب در ایران سلسله چالش‌ها و مشکلات ناشی از کمبود آب و استفاده نادرست از منابع آب در کشور ایران است.

 

تاریخچه

ایران کشوری با اقلیم عمدتاً گرم و خشک است. رشد سریع جمعیت مهمترین عامل کاهش سرانه آب تجدیدشونده کشور در قرن گذشته بوده است. جمعیت ایران در طی این هشت دهه، از حدود ۸ میلیون نفر در سال ۰۶-۱۳۰۰ به ۷۸ میلیون نفر تا پایان سال ۱۳۹۲ رسیده است. بر این اساس میزان سرانه آب تجدیدپذیرساﻻنه کشور از میزان حدود۱۳۰۰۰ متر مکعب در سال ۱۳۰۰ به حدود ۱۴۰۰ متر مکعب در سال ۱۳۹۲ تقلیل یافته و در صورت ادامه این روند، وضعیت در آینده به مراتب بدتر خواهد شد.

منابع آب تجدید پذیر کل ایران به ۱۳۰ میلیارد متر مکعب بالغ می‌گردد. مطالعات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال ۱۳۸۶ از کل منابع آب تجدیدشونده کشور حدود ۸۹/۵ میلیارد متر مکعب جهت مصارف بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن و خانگی برداشت می‌شده است که حدود ۸۳ میلیارد متر مکعب آن (۹۳ درصد) به بخش کشاورزی، ۵/۵ میلیارد متر مکعب (۶ درصد) به بخش خانگی و مابقی به بخش صنعت و نیازهای متفرقه دیگر اختصاص داشته است.

کمبود آب در ایران

با توجه به میزان منابع آب و سرانهٔ مصرف، ایران از جمله کشورهایی است که در گروه کشورهای مواجه با کمبود فیزیکی آب قرار دارد. این گروه شامل کشورهایست که در سال ۲۰۲۵ با کمبود فیزیکی آب مواجه هستند. این بدان معناست که حتی با باﻻترین راندمان و بهره‌وری ممکن در مصرف آب، برای تﺃمین نیازهایشان آب کافی در اختیار نخواهند داشت. حدود ۲۵ درصد مردم جهان از جمله ایران مشمول این گروه می‌باشند.

براساس شاخص فالکن مارک، کشور ایران در آستانه قرار گرفتن در بحران آبی است. با توجه به اینکه در دهه ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ خورشیدی حدود ۶۹ درصد از کل آب تجدیدپذیر سالیانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، براساس شاخص سازمان ملل، ایران نیز اکنون در وضعیت بحران شدید آبی قرار دارد. بر اساس شاخص مؤسسه بین‌المللی مدیریت آب نیز، ایران در وضعیت بحران شدید آبی قرار دارد. بنا بر شاخص‌های ذکر شده، کشور ایران برای حفظ وضع موجود خود تا سال ۲۰۲۵ باید بتواند ۱۱۲ درصد به منابع آب قابل استحصال خود بیفزاید که این مقدار با توجه به امکانات و منابع آب موجود غیرممکن به نظر می‌رسد.

بزرگترین بحران در آینده ایران

روزنامه واشنگتن‌پست در تیرماه ۱۳۹۳، اعلام داشت ایران در بین ۲۴ کشوری قرار دارد که وضعیت آب در آنها خطرناک است. در خردادماه سال ۱۳۹۳ خورشیدی، خبرگزاری جهانی طبیعت با انتشار خبری، بحران شدید آب را برای ایران یزرگترین چالش در دوران معاصر خواند. این گزارش حاکی از آن است که ایران از مرحلهٔ آمادگی برای خطر عبور کرده و هم‌اکنون در خطر قرار دارد.

 

تعداد صفحات : 5

درباره ما
Profile Pic
به وبسايت دانش نوین خوش آمديد. در اين وبسايت سعي مي شود تا مطالب ،‌آثار و عکس هاي جالب و ناب با موضوعات علمي ، فناوری ، فرهنگي و اسلامی گردآوري و براي شما به نمايش گذاشته شود. جهت ارتباط با ما مي توانيد از طريق پست الکترونيک به آدرس modern.science@iran.ir استفاده کنيد. لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب وبسایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر کلی شما درباره ی وبسایت دانش نوین؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 271
  • بازدید کلی : 16,384
  • کدهای اختصاصی
    ساعت فلش مذهبی

    . ـ ــــــــ ـ    .

    پخش زنده حرم

    . ـ ــــــــ ـ    .

    دانش نوین

    . ـ ــــــــ ـ    .

    حدیث موضوعی

    . ـ ــــــــ ـ    .

    روزشمار محرم عاشورا

    . ـ ــــــــ ـ    .

    ذکر روزهای هفته

    . ـ ــــــــ ـ    .

    . ـ ــــــــ ـ    .

    . ـ ــــــــ ـ    .